کرج نیوز - نوشيدن چاي سبز احتمال ابتلا به سرطان ريه را کاهش مي‌دهد
         شنبه 9 مرداد 1389 - 21:55         
    صفحه اصلي |   ارتباط با ما | گالري عكس     
نوشيدن چاي سبز احتمال ابتلا به سرطان ريه را کاهش مي‌دهد
نوشيدن چاي سبز احتمال ابتلا به سرطان ريه را کاهش مي‌دهد


نتايج تحقيقات در تايوان نشان مي‌دهد: نوشيدن چاي سبز مي‌تواند از افراد در برابر سرطان ريه محافظت کند.
اين تحقيقات که بر روي 500 نفر انجام شد، نظريه خاصيت ضدسرطاني چاي سبز را تقويت مي کند.
بر اساس اين نتايج احتمال بروز سرطان ريه در افراد سيگاري و غيرسيگاري که روزانه حداقل يک فنجان چاي سبز مي نوشند به طور واضحي کاهش مي يابد. البته متخصصان معتقدند اين تاثير مثبت به معني بي ضرر بودن سيگار نيست.
گفتني است، چاي سبز از گياهي آسيايي از رسته کامليا است و در آسيا بسيار نوشيده مي شود.
ميزان بروز بسياري از سرطان‌ها در ميان آسيايي ها کمتر است که باعث شده برخي از متخصصان آن را به مصرف چاي سبز ارتباط دهند.
مطالعات آزمايشگاهي نشان داده عصاره چاي سبز بنام پلي فنل مي تواند رشد سلول هاي سرطاني را متوقف کند. اما تحقيقات انساني تا کنون نتايج متفاوتي داشته است.
بر اساس نتايج اين مطالعه که در دانشگاه پزشکي شان انجام شده سيگاري‌ها و غيرسيگاري‌هايي که چاي سبز نمي‌نوشند بيش از 5 برابر بيشتر از آنهايي که روزانه حداقل يک فنجان چاي مي‌نوشند به سرطان ريه مبتلا مي شوند.


منبع خبر سلامت نیوز
فرستاده شده توسط Admin
یكشنبه,4 بهمن 1388
(بار خوانده شده است:177) اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

 
IخبرگزاریهاI

IمطبوعاتI

Iمدیریت شهریI
  بازی خیابانی؛خوب، بد زشت...
  روند صعودی اقدامات کنترل و نظارت شهرداری کرج...
  تئاتر کرج، از آموزشگاه تا سالن...
  مسوولان در خصوص ساخت مرکز فرهنگی اسلام آباد تعیین تکلیف کنند...
  ناهنجاری های سیمای شهری در منطقه 9 جمع آوری شد...

آرشيو...


ورود کاربران






 مشکل در ورود به سيستم؟
 کاربر جديد؟ !عضو شويد

Iمنوی اصلیI

حقوق اين سايت متعلق به شركت توسعه اطلاع رساني فرداي شرق است | استفاده از مطالب و عكس هاي سايت كرج ما فقط با ذكر منبع مجاز است

Powered by Parsis Co.